Dosar de ingrijiri medicale:
Pentru majoritatea oamenilor, familia lor și confortul căminului reprezintă un refugiu în fața suferințelor psihice și spirituale. Acesta este motivul pentru care cei mai mulți pacienți preferă să primească îngrijire la domiciliu, într-un mediu familiar care le permite să continue cel puțin o parte din activitățile lor zilnice.
De asemenea, boala este mai ușor de suportat atunci când pacientul se află în preajma celor dragi și în atmosfera caldă și familiară a propriului cămin. Cu toate acestea, îngrijirea unui pacient care necesită atenție constantă schimbă radical rutina zilnică.
Cine sunt cei care pot beneficia de îngrijiri medicale la domiciliu?
- Pacienții asigurați care au o recomandare medicală:
- De la medicul specialist la momentul externării din spital;
- De la medicul de specialitate din ambulatoriu, fără a fi necesară internarea;
- De la medicul de familie;
- Cu plată, indiferent de patologie;
- Pacienți cu boli cronice.
Cum funcționează îngrijirea medicală la domiciliu?
Îngrijirea medicală la domiciliu poate fi de două tipuri: decontată de Casa de Asigurări de Sănătate pentru pacienții asigurați sau cu plată în regim privat.
Pentru pacienții asigurați medical, procedura este următoarea:
Pacientul externat din spital, alături de aparținători sau o persoană împuternicită, trebuie să alcătuiască un dosar și să-l depună la Casa de Asigurări de Sănătate, cu condiția ca acest lucru să se întâmple într-un termen de maxim 5 zile calendaristice de la data emiterii recomandării.
La externarea din spital sau de la ambulatoriul de specialitate, pacientul trebuie să primească o recomandare tipizată de la medicul specialist, care să conțină serviciile medicale necesare, perioada și ritmul acestora.
Ce trebuie să conțină dosarul?
- Recomandarea de la medicul specialist.
- Biletul de ieșire din spital.
- O cerere adresată Casei de Asigurări de Sănătate.
- Dovada calității de asigurat.
- Actul de identitate.
Pacienții care sunt recomandați de medicul de familie trebuie să depună un dosar la Casa de Asigurări de Sănătate la care sunt asigurați, dosarul trebuie să conțină:
- Recomandarea medicală (tipizată special).
- O cerere adresată Casei de Asigurări.
- Dovada calității de asigurat.
- Actul de identitate.
ATENȚIE! Toți pacienții trebuie să aibă o recomandare medicală de la medicul specialist, medicul de ambulatoriu sau medicul de familie, care să specifice tehnicile medicale ce trebuie efectuate la domiciliul acestora!
Un pacient asigurat are dreptul la îngrijire medicală la domiciliu pentru o perioadă de 90 de zile pe an.