drepturile pacientului

Legea prevede că toţi indivizii care primesc servicii şi tratament la domiciliu să fie informaţi asupra drepturilor lor ca şi pacienţi.

Pacienţii trataţi la domiciliu au dreptul:

  1. să fie total informaţi asupra tuturor drepturilor şi responsabilităţilor lor, de către societatea de îngrijiri la domiciliu;
  2. să-şi aleagă furnizorul de îngrijiri;
  3. să primească îngrijire adecvată şi profesională în acord cu recomandarea medicului;
  4. să primească un răspuns prompt de la societate pentru solicitarea de servicii
  5. să i se acorde servicii doar dacă societatea are capacitatea să furnizeze îngrijiri sigure şi profesionale la nivelul necesitaţilor;
  6. să beneficieze de continuitate rezonabilă a îngrijirilor;
  7. să primească informaţii necesare pentru a putea da un consimţământ în cunostiinta de cauză înainte de începerea oricărui tratament sau procedura;
  8. să fie înştiinţat despre orice schimbare în planul de îngrijire, înainte ca schimbarea să se producă;
  9. să refuze tratamentul în limitele legii şi să fie informat asupra conseciintelor acţiunii sale;
  10. să fie informat în timp util despre eventuala întrerupere a serviciilor sau a planurilor de transfer spre altă societate;
  11. să fie complet informat asupra asigurării societăţii şi a costurilor serviciilor, incluzând acceptabilitatea pentru rambursarea de la un tert;
  12. să fie îndrumat în altă parte, dacă este incapabil să-şi plataesca serviciile;
  13. să poată formula revendicări verbale şi sugestii pentru schimbarea serviciilor sau a personalului fără să se teme de constrângeri sau discriminare;
  14. să fie informat ce trebuie să facă în caz de urgenţă;
  15. să fie anunţat despre numerele de telefon şi orele operaţionale ale telefoanelor de urgenţă ale instituţiilor oficiale care înregistrează întrebări şi nelămuriri cu privire la furnizorii de îngrijire de domiciliu acreditaţi.

Legea drepturilor pacientului, publicată în M. Of. 51 din 29.01.2003.